BIRODI: Scena u kampanji „skrenula u desno“

Izvor: N1; Filip Lukić / Foto: Printscreen

Biro za društvena istraživanja predstavio je rezultate o monitorngu štampanih i elektronskih medija u Srbiji. Posmatrane su televizije sa nacionalnom frekvencijom i kablovska televizija N1, kao i šest štampanih dnevnih listova, u periodu od 15. februara do 14. marta.

Štampa kritičnija prema vlasti, televizija neutralnija, pokazuju rezultati monitoringa medija u predizbornoj kampanji. To je samo privid, tvrde istraživači.

„Najveći broj kandidata je pozitivno predstvaljen na svim televizijama i to iz razloga što televizije u ovoj predizbornoj kampanji prikazuju spotove koje su dužne, a koje ima pošalju stranke“, kaže Radule Perović iz BIRODI-ja.

Izuzetak su, navodi se u izveštaju, televizije Pink i B92, koje uglavnom emituju priloge u kojima se negativno govori o Zdravku Ponošu, dok na N1 dominiraju pozitivni prilozi o njemu. Slična podela postoji i u štampanim medijima – državni pozitivno o vlasti, Nova i Danas negativno.

“Aleksandar Vučić je pozivitno predstvaljen u Politici sa 93 odsto, u Večernjim novostima sa 91, u Informeru sa 85. Zdravko Ponoš je u dnevnoj novini Nova bio prisutan sa 61 odsto pozitivnog vremena”, rekao je Zoran Gavrilović iz BIRODI-ja.

Upozoravaju istraživači i da je čitava medijska i politička scena u ovoj kampanji skrenula u desno.

“Jedna velika senka se nadvila nad ove izbore i to je rat u Ukrajini. Ta geopoltička tumbanja koja su uslovljena time što se dešava u Ukrajini su uslovila da medijski diskurs i retorika medija i političkih aktera bude prožeta upravo tom krupnom geopolitičkom činjenicom”, smatra Dražen Pavlica iz BIRODI-ja.

Iako su nacionalni intresi u fokusu kampanje, primetno je odsustvo evropskih integracija, ali i tema koje se odnose na lokalne i beogradske izbore.